Snö?

Att man aldrig blir av med denna jobbiga snö. Den kommer och ligger i några dagar innan den regnas bort, för att sedan komma tillbaka igen några veckor senare. Kan det inte bara bli vår, så det snart blir sommar?!

Förövrigt uppfann jag, Daniela Myslek och Caroline Svensson ett nytt ord idag! Åckokrix.
Det var genom ett historiaarbete vi kom fram till detta orginella ord. Hur orkar jag inte förklara.
När ordet väl var uppfunnit var vi tvungna att komma på vad det skulle betyda.
Tillslut kom vi fram till att det passade bra som "oväsen, jobbigt läge, tumult". Något i den stilen.
Man hör ju bara på ordet hur jobbigt det låter.

Min kära vän Caroline Lindberg fick körkort förra veckan (grattis grattis) och efter skolan idag hängde jag, Lillie och Dennis med henne på en liten cruising-tur.
Falkenberg-Årstad-Slöinge-Årstad-Svartrå.
Det var en riktigt mysig liten runda även fall det var svinkallt att åka med rutorna nere som Carro så glatt ville, bara för alla skulle höra den bra musiken vi lyssnade på. :)

Har både tyska och latin glosor till imorgon men har inte pluggat på något. Får väl krypa ner i sängen nu och lära mig lite.

Provade idag ut vad jag ska ha på mig nästa helg då det nalkas 18-årsfest med black&white-tema! Blir nog något i denna stilen!


Puss / Amanda

Kommentarer
Postat av: daniela

1. carolin*

2. har inte heller tränat på varken tyskan eller latinen.

2009-03-12 @ 22:41:40
URL: http://dddaniela.blogg.se/
Postat av: amy

ursäkta mig, vet inte hur man uppdaterar så orkar inte ändra xd

2009-03-12 @ 22:42:39
URL: http://wallnedal.blogg.se/
Postat av: Lillie

Bilturen var mys! Och ska även tillägga att jag inte hade någon aning om att du skaffat blogg. Du får ju säga till ;)

2009-03-14 @ 14:07:08
URL: http://lillow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0