What's somebody like you doin in a place like this?

Onsdagar. Veckans höjdpunkt. Det är skönt att ha ett litet break mitt i veckan där man inte behöver göra sig iordning för skolan utan bara gå runt hemma osminkad och i myskläder. Idag ska tyskaboken vara utläst och en recension på den vara inlämnad. Eftersom jag inte läst ut boken riktigt så laddade jag faktiskt ner filmen efter att ha insett att jag inte skulle hinna läsa klart den. Efter att försökt läsa en bok om det gamla Tyskland med ruskigt svår tyska, för att sedan se en film om samma sak med Kate Winslet i huvudrollen, kändes hoppet om att bli klar med recensionen idag mycket bättre!

Såå, nu sitter jag och försöker knåpa ihop en hyfsad recension som Elisabeth(läraren) förhoppnigsvis bli nöjd med.


Kate Winslet och David Kross ur filmen The Reader (Der Vorleser).

Pössheej!


Kommentarer
Postat av: Katta

Kan man göra annat än att älska låten du har i titeln?! :)

2010-03-12 @ 21:02:07
URL: http://nilssonkatarina.blogg.se/
Postat av: amanda

nej det kan man verkligen inte :D

2010-03-12 @ 21:42:11
URL: http://wallnedal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0